Marketing Week - Έρευνα, ELTRUN: Ωριμάζουν οι Έλληνες online αγοραστές

Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Έρευνα, ELTRUN: Ωριμάζουν οι Έλληνες online αγοραστές

7 Δεκεμβρίου 2017 | 16:24 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: e-commerce,Έρευνες

Μέσω Internet πραγματοποιεί μία στις δύο από τις συνολικές αγορές του το 31% των Ελλήνων e-shoppers, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της ετήσιας έρευνας ηλεκτρονικού εμπορίου του ELTRUN για το 2017. Τα ευρήματα δείχνουν ωρίμανση των Ελλήνων online αγοραστών, αλλά και ενίσχυση μίας ιδιαίτερης πολυκαναλικής συμπεριφοράς.

Ολοκληρώθηκε η ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου που πραγματοποιεί το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με την συμμετοχή 1.300 online αγοραστών. Η έρευνα διεξήχθη τον Οκτώβριο-Νοέμβριο 2017 με τα λεπτομερή αποτελέσματα να ανακοινώνονται σήμερα στο πλαίσιο του 13ου e-Business Forum που οργανώνουν το ΕΙΠ/ΕΕΔΕ και το ELTRUN/ΟΠΑ. Σύμφωνα με την έρευνα, η συνολική αξία των online αγορών αγγίζει για το 2017 τα 4,5 με 5 δισ ευρώ, έναντι 4 δισ το 2016.

Νέοι αγοραστές, πιο ώριμοι και «Ελληνοκεντρικοί»
Το 2017 περίπου 3,5 εκατ. Έλληνες υπολογίζεται ότι αγόρασαν online προϊόντα/υπηρεσίες συνολικής αξίας 4,5-5 δισ ευρώ από 4 δισ ευρώ το 2016. Στην Ελλάδα πλέον λειτουργούν περίπου 7.000 επιχειρήσεις με ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, από όπου οι Έλληνες αγοράζουν το 75% των online αγορών τους. Παρ ότι η μέση αξία και ο αριθμός online αγορών παρέμεινε σταθερός, η αύξηση προέρχεται από τρεις παράγοντες: πρώτον, προστέθηκαν νέοι αγοραστές αφού 2 στους 10 ξεκίνησαν διαδικτυακές αγορές το 2017 (τάση που αποδίδεται και στη μεγάλη πλέον γκάμα ελληνικών e-shops με ολοκληρωμένες υπηρεσίες και σωστή εξυπηρέτηση), δεύτερον, αυξήθηκαν τα ποσοστά των ώριμων online αγοραστών, αφού πλέον το 31% πραγματοποιούν μία στις δύο συνολικές αγορές τους μέσω Internet και τρίτον, 7 στους 10 πραγματοποιούν πάνω από το 80% των online αγορών τους σε ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα (από 6 το 2016 και 5 στους 10 το 2015). Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί και το 2018, αφού 38% δήλωσαν ότι θα αυξήσουν την συνολική αξία των online αγορών τους σε σχέση με το 2017.

Υπερέχουν οι κάρτες ως τρόπος πληρωμής
Για πρώτη φορά στην πρώτη θέση ως τρόπος πληρωμής είναι οι χρεωστικές κάρτες (64% των online αγοραστών), στην δεύτερη -από πρώτη- είναι η αντικαταβολή (57%) και στην τρίτη οι πιστωτικές κάρτες (42%). Για πρώτη φορά επίσης εμφανίζεται το ψηφιακό πορτοφόλι με 17% (λόγω και των σχετικών πλέον προϊόντων από τις τράπεζες και τα ιδρύματα ηλεκτρονικών  πληρωμών) και το PayPal με 9%.

Σοβαρή πολυκαναλική συμπεριφορά 
Η τάση καταγράφηκε πέρυσι και συνεχίζεται εντονότερα φέτος. Οι Έλληνες online αγοραστές κάνουν το 50% των συνολικών φυσικών αγορών τους αφού πρώτα ψάξουν online σε μηχανές αναζήτησης ή/και υπηρεσίες σύγκρισης τιμών. Ταυτόχρονα, κάνουν το 20% των online αγορών τους αφού έχουν επισκεφθεί πρώτα το φυσικό κατάστημα. Το φαινόμενο αυτό (show-rooming), είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό και δικαιολογεί την εμφάνιση το 2017 σε μεγάλες φυσικές αλυσίδες πρωτοβουλιών αναβάθμισης της εμπειρίας στα καταστήματα μέσω digital και mobile εφαρμογών.

Στο κυνήγι των προσφορών
Οι καταναλωτές ανέφεραν την εύρεση καλύτερων τιμών (75%), την άμεση σύγκριση προϊόντων (52%) και την ευκολία εύρεσης νέων προσφορών (41%) ως τους κυριότερους λόγους online αγορών. Αυτό βέβαια έχει ως αποτέλεσμα τη χαμηλή εμπιστοσύνη (loyalty) αφού το 65% δηλώνουν ότι το 50% των αγορών τους πραγματοποιήθηκε σε e-shop που επισκέφθηκαν μόνο μία φορά στον χρόνο. Η εύρεση προϊόντων που δεν υπάρχουν σε φυσικά καταστήματα (47%), η ύπαρξη μεγαλύτερης ποικιλίας (38%) και η ευκολία εύρεσης προϊόντων από το εξωτερικό (37%), αναφέρθηκαν επίσης. Όσον αφορά στους κύριους παράγοντες που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη, αναφέρουν τον ασφαλή τρόπο πληρωμής (46%), τις χαμηλές τιμές και προσφορές (42%), την ταχύτητα και ευκολία πλοήγησης (37%), τους ξεκάθαρους όρους χρήσης (35%), τις καλές κριτικές (32%), την ευχρηστία (29%) και την σωστή εξυπηρέτηση (27%). Αν εξαιρέσουμε τις τιμές/προσφορές, τότε είναι ξεκάθαρο πόσο σημαντική είναι η πιστοποίηση (Trustmark) που προσφέρει ο GRECA (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου) με την επιστημονική υποστήριξη του ELTRUN, καθώς αξιολογεί όλους τους άλλους παράγοντες εμπιστοσύνης.

Καθολική η χρήση του κινητού
Οι online αγοραστές χρησιμοποιούν καθολικά (98%) το κινητό για είσοδο στο διαδίκτυο και σαν βασική συσκευή για τις εμπορικές ψηφιακές συναλλαγές τους, όπως χρήση εφαρμογών για αναζήτησή προσφορών (93%), αναζήτηση τιμών ενώ βρίσκονται στο φυσικό κατάστημα (65%), χρήση εφαρμογών εταιρειών (34%) και ηλεκτρονική τραπεζική (21%).

Κορυφαίες κατηγορίες αγορών
Η κατάταξη παρέμεινε η ίδια με το 2016:
• Ταξιδιωτικές υπηρεσίες (83%)
• Διαμονή σε καταλύματα (72%)
• Εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (67%)
• Εισιτήρια σε εκδηλώσεις (66%)
• Ένδυση/υπόδηση (61%)
• Online food delivery (59%)
• Βιβλία (49%)
• Ηλεκτρονικές συσκευές (47%)
• Προϊόντα προσωπικής φροντίδας (45%)
• Βιταμίνες/συμπληρώματα διατροφής (41%)

Οι τρεις κατηγορίες όπου ξοδεύθηκαν τα περισσότερα χρήματα είναι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, καταλύματα και εισιτήρια. Οι κατηγορίες με τις περισσότερες παραγγελίες είναι εισιτήρια, έτοιμο φαγητό και ταξιδιωτικές υπηρεσίες και οι κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση online αγορών είναι έτοιμο φαγητό, εισιτήρια και βιταμίνες/συμπληρώματα διατροφής.

Marketing Week Online( 7 Δεκεμβρίου 2017)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778